mind

Спецпроект

Одеський міжнародний кінофестиваль

Прем'єра тижня: науково-фантастичний триллер «Життя»

Чому існування життя на Марсі — не обов'язково хороша новина для людства

Прем'єра тижня: науково-фантастичний триллер 	«Життя»
“Життя”
Фото: http://kino-teatr.ua/

Сюжет. Екіпаж Міжнародної космічної станції готується зустріти капсулу зі зразками грунту Марса, яку ось уже вісім місяців транспортує місія «Пілігрим». Попри технічні складнощі науковці цю капсулу отримують і знаходять у зразках грунту докази існування життя на Червоній планеті: унікальну за будовою клітину. Біологу Г'ю Деррі (Еріон Бакаре) вдається її розбудити – і клітина починає стрімко ділитися. Капітан Катерина Головкіна (Ольга Диховична) повідомляє на Землю надзвичайну новину, під час сеансу зв'язку з МКС американські школярі дають марсіанину ім'я Келвін.

Життя на орбіті йде за усталеним порядком. Технік Рорі Адамс (Райан Рейнольдс) лагодить сантехніку і розмовляє переважно однорядковими жартами. У японця Шоу Муракамі (Хіроюки Санада) на Землі народилася донька – процес пологів він дивився у прямому ефірі. Доктор Міранда Норт (Ребекка Фергюсон) оглядає свого колегу Девіда Джоржана (Джейк Джилленхол), який провів у космосі півтора роки і, хоч це шкодить здоров'ю, не дуже хоче повертатися на Землю, від якої у нього лишилися не найкращі спогади.

На 25-й день розвитку позаземної істоти у лабораторії стається дрібна аварія, і Келвін впадає в гіпернацію – глибоку сплячку. Г'ю вирішує розбудити його легким розрядом струму, і йому це вдається. Але краще б він лишив Келвіна у спокої, бо, прокинувшись, істота з Марсу виявляється розумнішою і значно більш ворожою, ніж команді МКС здавалося до цього. Келвін швидко росте, знищуючи все на своєму шляху, і тепер екіпажу космічної станції необхідно знайти спосіб знищити позаземну істоту.

В українському прокаті: з 23 березня

Бюджет: $58 млн.

Бекграунд. Для шведського режисера Деніела Еспінози «Життя» стало першою роботою у жанрі наукової фантастики. До цього він зарекомендував себе у Голлівуді як майстер камерного триллеру – зокрема, «Код доступу «Кейптаун» (2012) з Дензелом Вашингтоном та Райаном Рейнолдсом у головних ролях. Власне, саме через вдалу співпрацю на «Коді доступу» Еспіноза і запросив Рейнолдса зіграти в «Житті»: актор, головним успіхом якого в минулому році став вражаючий бокс-офіс стрічки «Дедпул», і в науково-фантастичному триллері не залишає комедійного тону. Тим більше, що сценарій «Життя» написали відповідальні за «Дедпула» Ретт Різ і Пол Вернік.

Еспіноза, вихований на фільмах Томаса Вінтенберга та Ларса фон Трієра, завжди був фанатом «Чужого» Рідлі Скотта (з яким Еспіноза навіть зустрічався напередодні зйомок «Життя»). І у своєму дебютному sci-fi проекті він прагнув, по-перше, витримати серйозний тон, а по-друге, додати історії підтекстів.

За другу частину задуму відповідає лінія біолога Г'ю Деррі і його ставлення до Келвіна: з одного боку, це майже батьківська прив'язаність, а з іншого – науковий підхід, який не враховує почуття об'єкту дослідів. «Уявіть, що хтось вдарив вас електричним струмом! І це не щось невідоме робить з нами, це ми робимо цьому невідомому. А воно лише відповідає», – пояснює Еспіноза свою ідею. Щоб вона була ще більш зрозумілою глядачеві, він обирає місцем подій не планету в іншій галактиці, а космічну станцію, яка обертається навколо Землі. При цьому час подій – не віддалене майбутнє, а наші дні. Саме така близкість робить «Життя» – не найоригінальніший триллер в історії жанру – удвічі моторошнішим.

Вам сподобається, якщо: ви вважаєте, що хороший триллер – це кривавий триллер, і чим більше персонажів загине, тим краще.

Вам не сподобається, якщо: від науково-фантастичного триллеру ви чекаєте, що це буде триллер лише на третину, а на дві третини – якісний sci-fi з міцною теоретичною базою. Натомість «Життя» – триллер на всі три чверті.

Головна причина подивитися: фільм стане приводом замислитися над тим, чи справді ми хочемо зустріти позаземний розум.


У тому ж дусі:


«Марс атакує!», 1996

Режисер Тім Бертон

Чи не найабсурдніша сатирична чорна комедія Тіма Бертона про те, що землянам не варто чекати від іншопланетян нічого хорошого.

«Пекло», 2007

Режисер Денні Бойл

У 2057 році Сонце почало замерзати, і єдиний спосіб цьому зарадити, а заодно і врятувати Землю – це підлетіти до зірки поближче і скинути на неї бомбу. Екіпаж, який береться виконати місію (Кілліан Мерфі, Кріс Еванс, Хіроюки Санада, Марк Стронг та інші), знає, що це – фактично самогубство, що не спрощує завдання, а навпаки – загострює і так непрості стосунки між членами команди.

«Гравітація», 2013

Режисер Альфонсо Куарон

Надзвичайно видовищна стрічка з Сандрою Баллок і Джорджем Клуні у головних ролях про те, що космосу, в принципі, байдуже, намагаються люди його підкорити чи ні. Картина, яка встановила нову планку для жанру космічної наукової фантастики, отримала «Оскари» за режисерську та операторську роботи, а також за звукові та візуальні ефекти.