mind

Соцмережі витісняють традиційні канали новин

Розвиток журналістики сьогодні визначають соціальні медіа

Соцмережі витісняють традиційні канали новин
фото DR

У новому звіті від Tow Center for Digital Journalism детально досліджується питання про те, як вплинули на американську журналістику Кремнієва долина та всі ІТ-досягнення останніх років. Головні акценти доповіді тезово:

1. Поява соціальних медіа та технологічні компанії вплинули на американську журналістику більше, ніж перехід від друкованих видань до цифрових носіїв. Такі технологічні платформи як Facebook, Google, Snapchat і Twitter ─ тепер це не просто канали поширення інформації. Ці компанії сьогодні контролюють аудиторію, ринок реклами і навіть визначають, які журналістські формати матимуть більше перспектив.

2. Видавнича діяльність більше не є основною в журналістській справі, тепер це додаткове джерело отримання інформації, тоді як головне ─ це технологічні цифрові платформи, і саме в них вкладаються найбільші інвестиції.

Технологічні платформи швидко стали видавцями, перебравши на себе контроль за поширенням, хостингом і монетизацією у новинних видань.

3. Визначальним фактором стала конкуренція між платформами, яка допомогла новинним каналам досягти величезної аудиторії. Однак повернення інвестицій у цій галузі занадто низьке. Основні ризики для видавців: нестача даних про аудиторію і нестабільні доходи від реклами.

4. Соціальні мережі сьогодні визначають розвиток журналістики. Пропонуючи нові формати (прямі трансляції) і визначаючи стандарти дизайну, соцмережі «забирають хліб» у традиційних новинних редакцій.

5. Фейкові новини становлять найбільшу загрозу для майбутнього журналістики. При цьому в соцмереж є конфлікт інтересів ─ вони часто обирають віральний контент (той що поширює себе сам, стає «вірусним»), який не завжди відповідає критеріям серйозної журналістики.

6. Від платформ потрібна більша прозорість і краща звітність. Хоча новини бачать все більше людей ─ вперше читач не знає, чому новини показуються саме йому, як використовуються зібрані про нього дані і як платформа управляє його поведінкою. Новинні видання, виробляючи величезну кількість контенту, також не знають, кому буде показаний цей контент. Дослідження аудиторії і таргетування стає першочерговим завданням.

Нагадаємо, директор американського видання PolitiFact Ерон Шерокман розповів, як у Facebook виловлюють фейкові новини та пропаганду.